loader-img
loader-img-2
فرهنگ‌فیلم در مسیر احیا قرار دارد / مذاکره برای ساخت سریال «لخته خون»

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی و به نقل از خبرگزاری صبا، سید حسین متولیان مدیر عامل فرهنگ فیلم ،درباره وظایف و سیاست‌های شرکت فرهنگ فیلم تهران عنوان کرد: شرکت فرهنگ فیلم یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی انتشارات علمی و فرهنگی است. انتشارات علمی و فرهنگی یک نشر 70 ساله و قدیمی‌ترین نشر مدرن ایران به حساب می آید؛که آثار بسیاری از چهره‌ها و مفاخر ادب و فرهنگ ایران در این انتشارات به چاپ رسیده‌ است.
او افزود: این نشر پیشرو بواسطه مدرن شدن و متفاوت شدن نیاز مخاطب تصمیم به ایجاد سه شرکت زیر مجموعه گرفت که فرهنگ فیلم یکی از همان شرکت‌هاست که با رسالت تولید محتوای چندرسانه ای تاسیس شده است؛ ساخت محتواهای عمیق از قبیل پادکست، فیلم و سریال، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، انیمیشن، کتاب صوتی، اثار گرافیکی، موشن‌های رسانه‌ای و … از جمله رسالت‌های تخصصی شرکت فرهنگ فیلم است.
متولیان تصریح کرد: در ٩ ماه گذشته به عنوان یک گروه تازه نفس انرژی ‌خود را روی جبران نواقص قبل و احیای فرهنگ فیلم در کنار گشودن مسیرهای تازه متمرکز کردیم تا در این راستا دارایی‌های خود را مولد کنیم و در زمینه اقتصادِ فرهنگ شاهد یک جهش باشیم. مثلا انتشارات علمی و فرهنگی یک نشر کودک و نوجوانان به نام «پرنده آبی» دارد که در این مدت متناسب با فضای فرهنگی ایران عزیز و ذیل مسئولیت فرهنگ فیلم حدود ٢٠٠ عنوان از کتب این نشر به‌صورت صوتی و تحت عنوان «صدای آبی» آماده عرضه به بازار شد.
مدیر عامل شرکت فرهنگ فیلم افزود: 5٠ عنوان از این کتب در سکوهای طاقچه و فیدیبو عرضه شده و به مرور سایر این کتب نیز منتشر خواهد شد.
وی گفت: همچنین تفاهم‌نامه هایی با گروه‌های موفقی همچون «آوانامه» و «ماه آوا» جهت تولید صوتی حرفه‌ای برخی آثار درخشان انتشارات علمی و فرهنگی منعقد شده که آثار مورد تفاهم از جمله مجموعه صوتی تاریخ تمدن ویلدورانت و چندین رمان و کتاب پرآوازه صوتی به مرور از سال ١4٠٣ رونمایی و منتشر خواهد شد.
او ضمن بیان اینکه بسیاری از گویندگان ما حرفه‌ای هستند، گفت: ما در سال ١4٠٢ فعالیت دیگری را به نام جشنواره ملی «کتاب من ،صدای تو» سامان دادیم؛ که افراد در یک ویدئوی یک الی سه دقیقه ای میبایست یک صفحه از کتاب‌های این انتشارات را میخواندند؛ از میان صد نفرِ منتخبِ این جشنواره تعدادِ 20 نفر برترین‌ها انتخاب شدند و دوره‌های فشرده آموزشی برای آنها برگزار شد که هم‌اکنون این برگزیدگان در کنار گویندگان حرفه‌ای مشغول فعالیت حرفه‌ای و ضبط کتب صوتی «صدای آبی» هستند.
متولیان عنوان کرد: دیگر فعالیتی که بعنوان یک شرکت فعال سینمایی در آن مشارکت کردیم، سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم به مدیریت استاد مجید مجیدی و با داوری چهره‌هایی چون : سیدرضا میرکریمی، کمال تبریزی، بهروز شعیبی، بهرام بهرامیان و… بود. که روز شنبه بیستم اسفند در محل کوشک هنر منطقه فرهنگی عباس آباد به کار خود پایان داد و از میان ١٩ فیلم راه یافته به بخش مسابقه برگزیدگان این رویداد معرفی شدند. همچنین کارهای دیگری را در زمینه ساخت برنامه‌های تصویری، آغاز کرده ایم؛ که یکی از آنها یک مسابقه جذاب و پرهیجان استعدادیابی، برای همه کارگران با هدف انتخاب کارگر برتر کشور است؛ که در صورت انجام مقدمات و ایجاد تفاهم طرفینی به همت سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و رفاه اجتماعی بعنوان یک نقطه عطف در فعالیت های رسانه ای ترویجی استعداد یابی تولید خواهد شد.
او افزود: برای ایام اربعین حسینی نیز 30 قسمت پادکست با عنوان «پناه» را به سفارش ستاد اربعین سازمان تامین اجتماعی آماده نشر کردیم؛ این پادکست از مراقبت‌های پزشکی تا دعاهای مربوطه و نیازهای سفر اربعین را برای مخاطبان در دسترس قرار داده بود. همچنین مذاکراتی برای ساخت چند فیلم و سریال صورت گرفته‌ است که به طور مثال می‌توان به مذاکره با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برای ساخت سریال «لخته خون» با هویتی پلیسی جنایی و قضایی اشاره کرد که به‌زودی اخبار تکمیلی در این زمینه منتشر خواهد شد.
متولیان در پایان بیان کرد: فرهنگ فیلم در پیشینه خود فراز و فرودهای فراوانی داشته است. به طور مثال در سال‌های نه چندان دور یکی از تولیدات ما با نام «همچنان که می‌مردم» نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین بود. همچنین در ادوار پیشین سریال «کاکتوس»، فصل‌هایی از برنامه پرمخاطب «صبح جمعه با شما»، یا برنامه «نیمرخ» و… در فضای فرهنگ فیلم و استودیو فرهنگ تولید شده‌اند که امیدواریم در دور جدید نیز برگ زرینی به سوابق این مجموعه بیفزاییم. و از همینجا اعلام می‌کنم یک شرکت فرهنگی در حد و اندازه‌های فرهنگ فیلم درهای خود را همواره به روی مردم باز نگاه می‌دارد و از هرگونه حضور ایده‌ها، خلاقیت‌ها و هنرآفرینی‌های مردمی استقبال می‌کند؛ چرا که می‌دانیم مردم سرمایه بزرگ ما هستند.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی